Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Monday 23 September 2013

ReZeKi OrAnG

As'salam..

Macam biasa Monday blues...mood keje ke laut. Sejak balik dari Langkawi hari tu takda mood nak wat entri kat blog..Nak kata letih tak jugak..Berjalan sakan  kat sana sampai sakit2 kaki. Tapi hari ni bukan nak citer pasal pergi langkawi. Tapi nak cerita pasal berita semalam masa pergi rumah MIL.

Cuti weekend baru ni..macam biasa la balik kampung. Sepatutnya balik tido rumah mak aku..tapi minggu ni terlebih pulak duduk rumah mentua. Takut pulak mak aku terasa. Walaupun cuti 2 hari jer..sempat jugak menghabiskan masa pergi jalan2 tengok wayang dengan hubby. Dah lama tak menghabiskan masa jalan2 cuci mata. Kebetulan weekend takde plan nak ke mana-mana..lepas servis kereta..kami pergi tengok wayang. Tak plan pun nak tengok cite ape. Hubby kata kite tengok jer cite ape yang ada. Kami tengok citer THE FLU.. haha...masa beli tiket ingatkan cerita omputih..skali citer Korea daa. Tapi jalan cerita tu memang best..sampai meleleh air mata bila tengok scene seorang kanak-kanak merayu untuk nyawa mak dia. Bahagianya kalau aku ada anak secomel & secerdik dia....kiut sangat.

Lepas tengok wayang kami singgah rumah mentua sebelum balik. Datang kali ni MIL bagi no telefon sorang pakcik untuk berubat pasal masalah zuriat nih. Sebelum aku sampai rumah mentua... hubby ada bagitau kakak saudara dia baru pregnant 3 bulan setelah 6 tahun kawin. Yer..aku pernah jumpa Kak Zura tu..dia ada ambil anak angkat sorang. Dah rezki dia...tapi setahu aku..dia pernah pregnant 2 tahun lepas tapi tahan 2 bulan jer. Itu pun masa aku jumpa dia raya tahun lepas.

So..dari Kak Zura la MIL dapat no telefon pakcik ni. Mengikut cerita Kak Zura nama pakcik tu..Pak Ho..tinggal kat Kuala Kangsar. Dua kali Kak Zura pergi berubat dengan dia...katanya Kak Zura yang bermasalah...lepas 2 kali berubat terus lekat...Alhamdulillah..semua ni dengan izin Allah. Dia cerita jugak pasal si abang sedara yang 15 tahun kawin pun isteri dia pregnant lepas berubat dengan Pak Ho.

Bila aku tanya MIL cara Pak Ho berubat...dia tak tahu pulak...mmm takpe la. In sha Allah..kalau takde aral..hujung minggu ni kami pergi. Kebetulan kakak hubby yang dah setahun kawin juga tak preggy lagi..mybe dia pergi jugak dengan kami. Mengharap sangat tu tak la..tapi kami cuba ikhtiar..In Sha Allah..


No comments:

Post a Comment