Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Monday 9 September 2013

KeNduRi PeRgi HaJi

As'salam

Semalam..Ahad..masa bermalas-malasan di rumah...kami suami isteri jarang sangat bercuti kat rumah sendiri ,biasanya setiap minggu mesti balik kg...Kebetulan minggu ni pun ada jemputan kenduri doa selamat sepupu hubby dekat ngan rumah kami sempena keberangkatan menunaikan haji..kami pun tak balik kg. Haha...seronoknya pagi2 Ahad berada di rumah sendiri..berdua jer ok!. haha..dunia aku yang punya. Suka hati nak bangun pukul berapa pun..xde sapa nak kisah..takde sapa nak mengata bangun lambat pun.

Tapi kalau spesis mata tak leh tutup lama-lama bila hari dah terang..tak yah nak berangan la...hihi.paling lewat boleh tido pun pukul 9 jer..lebih2 kang sakit kepala. Mengemas sikit2..lepas tu dah boleh rilek tengok tv..Tv pun aku yang punya..kalau dok rumah parents...ramai yang ada..kena la bertolak ansur.

Kul 12 bersiap2 la pi kenduri..punya la lama kami berdua bersiap..pukul 1 baru nak gerak. sampai kenduri orang tengah baca doa.Alhamdulillah..tak lewat sangat. Lepas makan..mak sedara hubby mula bertanya pasal urut yang aku nak pergi tu..dulu2..aku pernah tanya dia pasal tukang urut kat kg..tapi masa tu sebelum dapat result hubby. Lepas dapat result..semuanya cancel. Tapi ape yang aku boleh cakap ngan makcik2 macam tu?...selalunya org akan salahkan isteri sebab tak pregnant...senyum tanpa jawapan.

Lepas makan pergi lepaking plak kat rumah makcik yang lagi sorang..memang enjoy la kat sana sebab diorang ni..org2 KL yang balik kg untuk release kesibukan bandar. Tapi ada yang kurang menyenangkan biler nak balik..salam jer dengan sorang makcik hubby "awak ni xde ape2 lagi ke?"..huh i hate this question. aku geleng kepala jer.."menantu wan nun yang dan 3 tahun kawin tu dan lekat dah"..aku jawab sambil lewa jer..bukan aku tak tau..semalam hubby dah bagi tau dah.."oh yer ke?...dia ade buat ape?treatment ke?".Sebenarnya bila keluar jer soalan tu..rasa macam nak jerit bagi tau orang yang suami saya ada masalah..doktor kata kami xleh ade anak seumur hidup...huhuhuuuuhuh...nangis puas2.

Susahnya..hadapi benda macam ni...hati TTC mana yang tak cemburu bila dengar orang lain preggy. Tapi hakikatnya Allah jer tau perasaan ni. Tapi berpegang la pada janji Allah...Allah hanya menguji hamba-Nya berdasar kemampuan hamba-Nya. Allah Maha Mengetahui.

No comments:

Post a Comment