Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Friday 13 September 2013

NaK PerGi ReuNion

As'salam..

Diam2 hari ni dah Jumaat..Hari yang ditunggu2 oleh semua pekerja yang bercuti Sabtu Ahad. Hari ni aku excited lain macam sikit..sebab malam ni nak gerak g Kedah. Esok pagi sampai la Langkawi. Wah..macam seronok sangat nak g Langkawi..giler excited sampai tak boleh nak tido lena. Pukul 5.30 dah terjaga.."eh dah siang nak g langkawi.." haha..sebenarnya excited nak jumpa kawan2.

Konon2 nya reunion la.. padahal perginya 5 org jer termasuk aku. Tapi sebab dah lama sangat tak jumpa diaorang..tu yang excited tu. Diorang housemate masa aku blajar dulu. 3 tahun setengah hidup sebumbung. Macam2 perangai ade..tapi diorang la kawan gaduh..kawan baik time tu. Sepatutnya kami 6 orang tapi sebab sorang tengah sarat mengandung..dia di kecualikan. Jelesnya..lepas kawin dia terus lekat..rezki dia.

Kami yang ber5 ni..3 bujang...2 dah kawin termasuk aku. Kami sama2 TTC sejak 2 tahun lepas...dia kawin awal sebulan dari aku. Aku kesian sangat kat kawan aku tu..macam jatuh di timpa tangga..lepas 2 bulan kawin..mak dia meninggal..bapa dia kawin lain..adik-beradik 2 orang jer. Adik lelaki dia dah kawin..dah ade anak pun. Kesian dia..takde tempat nak mengadu..adik-bradik pompuan xde...mak mentua selalu perli dia sebab tak pregnant. Sekurang2nya..aku kena bersyukur sebab aku ada orang2 sekeliling yang aku boleh share problem.

Aik..da lari topik ni..reunion ni last minit punya plan. Mula2 nya..kawan2 dari KL nak melancong ke Kedah jer..diorang nak singgah rumah aku untuk ziarah jer..haha. Sekali aku terdapat tau...ape lagi..NAK IKUT JUGAK!!!!..Sudahnya plan terus masuk langkawi..sebab ade sorang yang bujang ni tak pernah pergi langkawi rupanya..hihi..abis kena gelak dengan yang lain.. 1 Malaysia dia dah pusing..sebab dia ni urusetia seminar-seminar guru. Sabah sarawak abis dah berjalan..vietnam..semua dah lepas. Sekali dia bagitau langkawi tak pernah pergi lagi..hehe.

Kalau ikut perancangan..diorang amik aku kat rnr je..lepas tu terus gerak g Kedah...Tido rumah yang dok Kedah tu.  Pagi sabtu naik feri pukul 8. Masing2 ni tengah teruja nak pergi Island hoping. Dalam ramai2 tu..aku sorang jer yang pernah g island hoping. Aku g masa honeymoon dulu..tapi tak mandi kat tasik dayang bunting..rugi plak tak mandi. kali ni pergi lagi sekali..dengan harapan nak mandi tasik puas2. Tak tau nak cakap..tgk rezki mcm mana. 2-3 hari ni kerap hujan pulak. Haha..ada pulak hubby suruh bawa balik air tasik tu dalam botol..lepas tu minum kat rumah..Ai!..ni dah kes bida'ah.

Kiranya ni 1st time nak pergi jauh tinggal hubby sejak kawin. Selalunya aku yang kena tinggal...baru jer minggu lepas hubby g langkawi. Nak mintak permission pergi pun macam2 cerita..last sekali dia bagi pergi tapi kena call dia setiap kali ubah lokasi..huh..bunyi jeles tak bertempat. Pesan JANGAN pakai cantik2..buat cara dah kawin. Adoi..la..comfirm sehari 5-6 kali hubby akan call aku kat sana.

Eh..teringat pasal packing..baju tak masuk beg lagi..hehe..lunch hour boleh balik masuk baju dalam beg. Tak tau nak bawa ape ni..yang penting sluar track dengan t-shirt untuk main air...bestnye. Hopefully percutian kali ni boleh buat kenangan manis..YES!


No comments:

Post a Comment