Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Thursday 21 November 2013

SYaHidNya SeoRanG MuJahiDDin

As'salam,

Subahanallah...Alhamdulillah..Allahhuakbar...Sesungguhnya mati itu pasti...itulah yang mampu aku luah dalam hati tatkala menonton video kenangan AHMAD AMMAR AHMAD AZAM..pemuda Malaysia yang syahid di turki pada 2 November 2013 bersamaan 1 Muharam 1435H. Video berdurasi selama 24minit 15 saat sangat menyentuh hati. Untuk peringatan aku dan umat Islam.

http://www.youtube.com/watch?v=HIR30U3E9sE



Manusia yang lahirnya seorang yang biasa...berakhir dengan kematian yang luar biasa. Mampukah kita Syahid seperti Ammar?

Untuk muhasabah diri sendiri...
Ahmad Ammar mendapat Hidayah se-awal umur 20 tahun..Apa yang aku buat pada masa umur aku sebaya Ammar? Aku masih leka dengan hal duniawi.

Ya Allah......masih banyak kekurangan aku dalam mentaati perintah-Mu.

No comments:

Post a Comment