Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Friday 1 November 2013

MiMpi CinCiN EmaS

As'salam

Pagi-pagi2 lagi dah tak boleh fokus kat kerje. Tetiba teringat pasal mimpi..siap cari kat en. google untuk tafsir mimpi malam tadi. Mimpi ape ye?...haha...Tajuk post pun dah tau kan...MIMPI CINCIN EMAS.

Aku ni kira manusia yang jarang bermimpi...haha..mimpi tu kan mainan tidur. Maknanya aku jarang main masa tidur..hihi.

Haaa..ni nak cite sikit pasal mimpi malam tadi..aku mimpi sarung cincin emas belah rotan...bukan sebentuk jer..tapi 2 bentuk. Cincin tu pulak muat2 jer kat jari aku. Aku sarung sendiri jer. Cincin dalam mimpi tu pun bukan cincin aku...tak tau dari mana datangnya. Sedangkan dalam masa yang sama aku memang ada pakai cincin kawin dan cincin merisik kat jari. Sekali sarung dah jadi empat cincin kat jari...so..sweeet. Liplap..liplap anak mummy.Lepas tu terjaga..tegok jam baru pukul 5 pagi... dan terfikir..sekadar mainan tidur atau petanda?


Dah google tafsir mimpi, tapi macam tak menepati kriteria yang di perlukan, tapi aku nak share jugak ape yang aku dapat dari search key word mimpi cincin emas :-

1) Mimpi memakai cincin emas,akan mendapat ilmu.

2)Sekiranya seorang wanita yang berumahtangga bermimpi tentang cincin,itu kemungkinan memberi   petanda   tidak baik iaitu mungkin akan berlaku perbalanhan dengan suami.

3) Mimpi cincinnya diperbuat daripada emas, bererti seluruh harta yang dimilikinya makruh hukumnya (dibenci) dan haram.

4) Mimpi pada jarinya ada cincin yang biasanya tidak di pakai dalam waktu jaga, bererti memperolehi kekuasaan dan kekuatan atau mengahwini seorang perempuan lalu memperolehi anak yang diberkati.(.hehe untuk lelaki la..)

5)Jika wanita bermimpi diberi cincin,bererti diakan menikah dan punya anak.(hehe..aku dah menikah..tapi tak punya anak)

6)Bermimpikan emas di tangan wanita ia menunjukkan perhiasan, kegembiraan & keselesaan

Cukup lah 6 tafsiran yang berbeza banyak lagi sebenarnya... yang positif ada..yang negatif ada. Terpulang pada ilmu mentafsir masing2. Yang penting kita tak boleh 100% percaya sebab segala kejadian kehidupan adalah ketentuan Allah. Semoga ada sesuatu yang baik buat aku.

Actually, sebab apa aku tekankan sangat pasal mimpi cincin emas ni?sebab mak aku pernah cerita...setiap kali dia nak pregnant dia mesti mimpi dapat emas. 5 kali mengandung walaupun 1 gugur..5 kali dia mimpi dapat emas. 


Dasyat kan?...Bertuahnya mak sebab Tuhan bagi anugerah nikmat macam tu. Tapi seingat aku mak cerita..dia pergi menyelam sungai perak..dapat emas tu. Masa tu memang mak selalu mandi sungai perak.


Sebab aku ni anak emak..jadi boleh pulak aku fikir...aku pun akan dapat mimpi macam mak aku bila nak pregnant nanti..logik ke?????..ish..ish..ini semua poyo...perasan jer lebih.


         




1 comment: