Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Friday 29 March 2013

MaSiH TidAk

As-salam.

Hari ni dah kembali ke Jumaat...baru jer rasa macam semalam tulis blog yang lepas..sminggu dah rupanye. Diam-diam dah nak masuk bulan April lagi 2 hari. Mmmm..dua tiga hari ni..hati rasa tak bahgia..ntah la kenapa. Serba tak kena..makan tak lalu..dah tiga hari tak sentuh nasi..kalu tak sebelum ni..hari2 nak nasi..selere kurang baik..sebab perasaan tak tenang. Setakat life tempat keje ngan rumah..ape la sangat..bukan perlu berhadapan dengan kerenah bermacam2 orang. Tapi itu juga ujian..tiada kawan untuk mengadu...tiada keluarga untuk bermesra..hakikatnya..macam orang bisu.

Hari ni dan semalam..sayu dan sedih. Mengenangkan nasib seorang diri..Pagi2 lagi bergenang air mata...bila terkenang nasib..Ya ALLAh...sayangnya Kamu kepada aku...sejak berkahwin..aku sentiasa di uji..kadang2 rasa tak mampu untuk tanggung semua ni...tapi aku tahu...ALLAH maha mengetahui segala2 nya.. Hikmah yang kita tak nampak dan sedar. Semakin lama di sini hati makin memberontak. Takde tempat nak bercerita.

Ya Allah ampunkan lah hamba-Mu ini.Susah nak di ceritakan pasal hati. Aku cuba bertahan, namun makin ku tahan..menjadi virus kepada diri. Takdir itu milik Allah. Aku cuba mengelak bila orang tanya pasal anak. Kadang2 buat aku rase takmo mengaku dah kawin...sebab bila cakap dah kawin orang akan sambung soalan anak berapa...berapa lama kawin?/...nak menjawab tu rase macam hati ni di hiris2.. Tau tak downnye saya bile orang tanya pasal anak...minggu depan ade next cek-up untuk infertelity. Ape keputusannya aku pun berdebar2..sape yang problem masih lagi mengganggu fikiran...semakin dekat hari semakin takut.macam exam plak. Tapi aku berharap sangat kami takde masalah.

Dalam pada bimbang dan tidak ni..aku kerap jugak search pasal PCOS...simptom2 dia. sikit sebanyak aku ada simptom2 tersebut..mmm..tapi dalam pembacaan PCOS ni still boleh hamil. Jadi aku tak takut sangat. takut yang lain2 jer. Selain nak tunggu result blood test tu..MIL pun tengah tunggu result nak bawa aku g berurut. Pelik kan?..tapi itu la kebenarnya...Bukan ape..sebulan lepas dah MIL tanya aku nak ke dia bawa g urut sebab kawan dia punya anak berurut dgn bidan tu dpt lepas kawin 3 tahun. So. aku pun citer ngan mak aku. then. mak pesan...lepas dapat result baru ambik keputusan urut ke tak..sebab no point kalau aku buat semua tapi yang masalahnye hubby..so berdebar tunggu result minggu depan..Jadi jangan tension2.

No comments:

Post a Comment