Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Friday 1 March 2013

Bos Oh Bos

As-salam blogger2..huh pagi2 lagi aku dah mengeluh. Stress sangat..yer ker?..problem nye kecik jer..tapi..adui sebab aku ni baru keje at sini..makin stress plak..ade jer yang tak kena dengan bos kat sini. Actually bos tu bukan tak baik...baik..takde la garang. Tapi...cerewet nak mampus..bukan bos perempuan ok...dlu masa keje ngan bos bos pompuan, xde lah secerewet ini...lg senang aku wat keje kalu ngn bos pompuan..skrg ni aku rase mcm complicated plak. Adoi...bos xduduk kat ofis ni sebaliknye dia dok kat ofis KL..dalam sebulan ada la 2 kali datang sini..itu pun banyak abis masa kat site...penat la macam ni..its look likes miss communication...ape2 keje semua melalui email...call jarang sekali. Kena bagitau kat head dulu..lepas tu head nak kena sampaikan. Huh..kalau head dalam bidang akaun jugak..ade maaf la kan..Ni tak, head dalam bidang teknikal. Tiba2 nak suruh dia explain pasal akaun..huh memang tak sampai la. fedup tau macam ni.. Keje tak susah mana..tapi sebab miss communication...semua jadi susah.

 Cite yang wat aku stress pagi ni bukan besar mana pun..Isunye semalam aku email jadual gaji kat dia..then,dia suruh aku wat pindaan sebab aku tak potong gaji staff yang baru masuk..Ala bagi aku takpe kot..Kurang 2 hari jer..bukan banyak mana pun..lagi pun aku terlupa sebenarnye nak potong gaji dia...Masalah betul. Lepas buat pindaan..dah takde email daripada dia. So aku ingat everything ok la,tengok2 pagi ni ade email lagi.."kenapa gaji pokok jer yg di potong?..bagai mana pula dgn elaun?"...huh..serius buat aku stess.. Pada aku, jangan la berkira sangat sampai elaun yang 2-3 hinggit tu pun ko nak potong. Nanti staff pun berkira nak wat keje kan susah. Aku tau la ko tu bos, hidup dah sikit punye mewah..ape salahnye org yang baru nak start keje tu ko sedekah sikit 10-20 inggit. Kalau nak citer 1st time buat gaji dulu,aku tersilap masuk RM100 kat akaun staff lain..dah elaun tu pun tak berbayar...senyap jer sampai sudah. Aku redho jer sebab itu silap aku dan bahgian aku. So, biler jadi macam ni semua benda nak kena kira ker?. Benda dah terlepas,next time betulkan la.

Baru jer 2 bulan lebih keje kat sini..masalah boring jangan citer la..skrng ni timbul plak pasal bosku yang cerewet.. Cukup2 la.. buat aku semakin boring keje sini..Bisnes oh Bisnes..anganku cepat la hadir..tak larat nak menghabiskan masa di sini.


No comments:

Post a Comment