Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Monday 18 February 2013

TrYing To CoNceiVe (2)

Hari ni pagi-pagi lagi aku dah bersiap untuk ke hospital ambil darah. Aku tak pergi ke HRPB tempat aku jumpa Gynea. Sebaliknya aku plan pergi ambik darah dekat hospital daerah yang berdekatan dengan tempat tinggal aku. So tak payah aku susah-susah ambik cuti untuk ambik darah,lagi pun cuti tahunan aku boleh simpan untuk pemeriksaan dengan Gynea akan datang. Malam tadi dah plan nak pergi hospital pukul 7.45a.m..so kalau datang awal boleh setel awal..hehe.. sekali kul 8a.m baru keluar rumah..drive dari rumah terus gi masuk pagar hospital dan keluar pagar hospital..Tiba-tiba plak berubah fikiran..nak pergi ke klinik kesihatan jer..sebab tak nampak kat mana signboard pesakit luar...lgi senang kot.

Nasib baik la dah tau klinik kesihatan kat mana..senang sikit. Sampai kat klinik kesihatan kena bagi borang ambil darah kat kaunter pendaftaran. Bawa borang tu jer..tak payah i/c...tunggu 15 minit..dapat no giliran. 0050,no sekarang adalah 0005..mak ai! terkejut aku..kalau sekarang baru no 5,kul berapa aku nak masuk ofis ni..Bawa no giliran gi bilik amik darah..terus bagi borang kat nurse dalam bilik tu..tunggu 10 minit jer pun..takda la lama sangat seperti di jangka..sebab aku kena tunggu sorang jer makcik sebelum giliran aku. Time bagi borang tu nurse ade tanya nak jumpe doktor mana?..aku:doktor hospital ipoh 5hb 4 nnt..So giliran aku ambik darah..MA yang amikkan..muda sangat..x pasti student ke bukan...mula-mula dia ikat lengan aku dengan getah..bagi memudahkan mencari urat kot..aku pun xpasti..then,cucuk dengan carum injection...darah di ambil lebih kurang satu tube. Ambik darah kali ni aku rase sakit pulak kalau nak compare dengan ambik darah yang sebelum2 ni.Si MA tu kata darah aku pekat..aku pernah gak kena amik darah sebab demam...derma darah pun pernah jugak..darah aku pekat hari ni sebab aku makan kupang semalam ke?..or sebab lain..ntah..tak tau la plak.

OK..dah siap..boleh balik..eh?..kejap plak rasenye..nanti 1hb 4 boleh datang ambil result.(satu kertas kecik dibagi untuk ambik result nanti).terbeliak bijik mata aku tengok tarikh ni...lambatnye..macam mana ni?nanti hari ke21 nak kena ambil lagi..bile pulak nak dapatnye kalu tempoh 6 minggu..but then,nurse tu kata takpe..result ni datang dari hospital ipoh jugak..so nanti dia boleh buat surat untuk mintak result tu..ok..hopefully semuanya akan berjalan lancar. Akhirnye ku berjaya sampai ofis pukul 8.50a.m. Maknanya aku ambik masa tak sampai 1 jam.

P/s: Sedang bermain difikiran aku...hari ke21 nanti jatuh hari sabtu..hari kerja plak tu..kat mana aku nak ambik darah ni? klinik mana yang buka ni?..sedang mencari penyelesaian.

No comments:

Post a Comment