Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Monday 4 August 2014

CeRiTa RaYa 2014

Assalamualaikum

Ape khabar sahabat2 blogger?....dikesempatan ini aku nak ucap selamat hari raya maaf zahir batin..
Hari ni baru masuk keje setelah seminggu bercuti...Alhamdulillah...cuti dan raya berjalan lancar.

Kali ni giliran beraya dirumah mentua...seminggu di sana. Penat jugak melayan tetamu..almaklum la rumah orang...tak sama macam rumah mak sendiri. Kalau kat rumah mak sendiri bebas nak buat ape saja...tapi rumah orang..adab kena jaga.(itu pesan mak).

Isu yang paling besar bila hari raya buat seorang TTCian ialah soalan dah ade anak???...Tahun ni dah masuk raya yang ketiga kami masih berdua. Soalan2 pasal anak ni dah kurang...cuma ade seorang dua saudara mara yang tak berapa rapat yang bertanya....sekadar nak tahu perkembangan jer kot...mmmm.

Hati ni dah sedikit kuat untuk menahan sayu setiap kali soalan itu keluar...tapi Alhamdulillah..Tuhan bagi kekuatan untuk aku jumpa semua saudara mara...takde rasa nak mengelak atau lari dari soalan2 mereka. Setiap tetamu yang datang bawa baby pasti akan aku dukung babynya....bestnye bau baby. Setiap kali pegang baby...hati mengharapkan suatu hari nanti akan merasai ada bayi sendiri.

Hari sabtu lepas balik dari jamuan hari raya famly sebelah FIL...aku n hubby g klinik TCM sbb ubat dah habis...perkembangan terus positif...lepas makan macam2 segala masakan dan buah2an kandungan gula en hubby 14.0. Buah pinggang sebelah kanan dah kuat..sebelah kiri belum cukup kuat...terkejut jugak aku bila doktor suruh pergi buat sperm analisis..mmmm..aku kurang bersetuju. Aku bagitau doktor nak buat test lepas 3 bulan ambil ubat TCM ni...sbb kalau ikut doktor shikin dulu(Dr GH)...badan akan produce new sperm dalam tempoh 72 hari...ni baru sebulan ambil ubat TCM...mmmm conpius jap...nak buat test sekarang ke?...or tunggu lepas buat pinggang belah kiri pun kuat.

Setelah sebulan amalkan kapsul dan air herba tu...dah nampak perubahan pada diri en hubby...yang paling ketara ialah emosi. Alhamdulillah..emosi en hubby kini semakin stabil...kalau sebelum ni en hubby selalunya gagal kawal emosi...tapi sekarang dia lebih positif dalam banyak perkara..kenyataan aku ini disokong oleh MIL. Jadi sedikit kesimpulan yang aku dapat buat...bila kesihatan bertambah baik...emosi juga menjadi baik...InsyaAllah...doakan kami berjaya dengan usaha ini. 




4 comments:

  1. setuju dgn wiwie. Memang bila badan semakin sihat, mood dan emosi akan lebih baik. Smg Allah permudahkan usaha wiwie dan suami.

    ReplyDelete
  2. Salam Saudari,

    en hubby saudari ada makan ubat kencing manis tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ubat kencing manis metformin tak makan. cuma makan ubat cina saja.

      Delete
  3. Boleh tak share kat mn bli ubat kencing manis tu

    ReplyDelete