Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Thursday 14 August 2014

BeRBeKaM Laa..

Assalamualaikum

Alhamdulillah...semalam genap 17 Syawal...berkesempatan menjalankan rawatan bekam en hubby buat pertama kalinya....padahal niat nak mencuba kaedah bekam ni dah ada sejak awal tahun lagi..tapi ada saja perkara yang menghalang.

Sejak dapat tahu ada pusat bekam dibuka di pekan Tapah...aku dah bagitau en hubby nak pergi cuba cara bekam pulak....hihi..tapi aku psiko je dia dulu..konon2nya..aku yg nak pergi berbekam untuk sihatkan badan... haha..padahal memang berniat ak suruh dia buat..semalam aku tak berbekam pun sebab xde perawat perempuan.

Sejak beberapa bulan lepas..aku ade search sikit berkenaan info pasal bekam ni..hari yg baik untuk berbekam pada tarikh 17,19, &21 dalam bulan islam. So..semalam 17 syawal...aku kuatkan hati mengajak en hubby pergi lepas waktu kerja. Alhamdulillah..segalanya dipermudahkan..berkat kesabaran...walaupun pada mulanya pusat bekam dah tutup...tapi aku cuba call..perawat tu bagi kami masuk sebab kami dah ada kat depan pintu dia.

Sebelum berbekam tu,perawat tu tanya masalah en hubby...haha..dua perkara penting yang perlu bagitau macam biasa la...kencing manis & azoospermia. Bila bgtau 3 tahun kawin..si perawat tersenyum...dia pun selepas 4 tahun baru dapat...(si isteri poblem)..itupun selepas 5 kali mengurut,macam2 kaedah dah cuba...
Katanya...ikhtiar jer ape yg mampu...Allah akan menilai segala usaha2 kita tu.

Jadi..semalam en hubby berbekam sunnah dan zuriat...Alhamdulillah dia xmengeluh sakit..cuma bagtau badan rasa ringan sikit.

Kalau ikut pada kesan darah yang keluar dari point2 bekam tu..perawat tu kata bahagian buah pinggang takde masalah.(kami tak sabar nak dengar next ceck-up ngan TCM pulak apa katanya)..

Ape2 pun aku dan en hubby mengambil inisitif untuk berusaha kaedah alternatif dalam tempoh 6 bulan ini sebelum set appointment untuk biopsy..mungkin kalau ade kesempatan kaedah mengurut untuk lelakijuga akan kami cuba.

Pada pendapat aku la..bagi situasi macam en hubby...bekam ni boleh buang toksin dalam badan dan lancarkan perjalanan darah...jadi dalam masa yg sama memudahkan penyerapan herba cina yang diambil...moga2 sperma yg berkualiti dapat terhasil...InsyaAllah.

3 comments:

  1. Amin...i dah lama pasang niat nak buat bekam dan akupunture, belum terlaksana lagi... huhuhuuh....nk kena perhebatkan usaha ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah....ada kesempatan nanti awk boleh try...

      Delete
  2. Dimana ya lokasi bekam kt tapah tu?

    ReplyDelete