Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Saturday 28 June 2014

TRaDiTioNal CHiNeSe MeDiCiNe II

Assalamualaikum

Apa khabar sahabat2 blogger sekalian?....dah bersedia dengan Ramadhan tahun ni?...Moga Ramadhan kali ni memberi lebih keberkatan kepada kita semua. Sejak 4 -5 hari nak masuk bulan puasa ni hati menjadi sayu...tak tau kenapa boleh jadi macam tu. Ada rasa tenang...ada rasa nak bergenang....huhu. Moga Allah bagi kekuatan pada diri aku untuk lebih kuat mengharungi hari2 mendatang.

Buat kawan2 TTcian yang sedang berusaha untuk zuriat...moga2 Ramadhan ini dpt memberi berita baik kepada anda. Dulu aku selalu baca dalam forum..lepas Ramadhan jer...ramai yang lekat. Mungkin bulan ramadhan hormone kita lebih stabil sebab tu senang nak lekat.

Jadi aku pun ambil kesempatan Ramadhan kali ni untuk mula sekali lagi usaha berTTC. Kalau ikut entri yang lepas..aku nak cari tempat akupuntur. Yup..memang dah jumpa pun tempat tu dua minggu lepas di bidor.Oklah..dekat dengan Tapah..senang nak berulang. Tapi baru semalam berkesempatan pergi.

Sampai kat klinik tu pukul 11.45 pg..xde pelanggan pun..isi borang...terus jumpe doktor. Doktor perempuan cina..yang muda..umo 31 tahun. Masuk bilik dia tak tanya pun sakit ape...dia terus mintak en hubby hulur tangan dan dia cek urat nadi di pergelangan tangan kiri dan kanan.

Doktor kata buah pinggang en hubby lemah...disebabkan buah pinggang yang lemah proses tubuh badan xdapat berfungsi dengan baik...termasuk sperm production. Buah pinggang mainkan peranan yang penting untuk proses badan...Doctor cek juga kencing manis en huby... 19.9..mmmm..xtau nak gambarkan perasaan masa tu. Lepas tu macam2 lagi yang doktor terangkan...yang paling best doktor kata penyakit ni boleh diubat. Aku juga sempat terangkan kat doktor pasal masalah zero sperm en hubby...aku plan nak buat akupuntur dalam tempoh 6 bulan sebelum buat biopsy. Doktor kata x guna buat akupuntur kalau keadaan buah pinggang hubby yang lemah...nanti xde kesan. Doktor juga tak galakan en hubby buat biopsy tu...dia kata cuba dengan herba kalau boleh dapat secara normal. So..aku tanya ape plan doktor untuk bantu kami. Doktor akan bagi herba campuran akar kayu untuk minum untuk kuatkan semula buah pinggang. Untuk kencing manis doktor bagi kapsul.Doktor kata berpantang makan dan berterusan ambil selama 3 bulan..biasanya pesakit diabetic muda boleh baik. Jaminan yang belum ade doktor yang kami jumpa berani bagi. Harganya mahal...mungkin import dari cina.

Semua herba dan kapsul tu untuk dicuba selama 10 hari. Kemudian kena datang balik tengok perubahan. Sampai dirumah..aku cuba tanya en hubby macam mana pandangan dia ngan rawatan kali ni?...Alhamdulillah..positif...en hubby setuju untuk teruskan rawatan untuk pulihkan balik badan dia. Dia sanggup keluarkan duit simpanan  dia untuk rawatan kali ni.

P/s:Petang ni aku kena pergi klinik tu balik ambil air rebusan herba tu. Nasib baik dekat jer
 Tapah-Bidor...Kalau tak kena rebus sendiri. Nanti kalau ingat... aku upload gambar.


8 comments:

  1. Wiwie, smg Allah permudahkan... Kita doa banyak2 dlm bulan yg mulia ni, inshaAllah ada rezeki utk kita :-)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum awak...alhamdulillah. saya tumpang happy untuk awak sbb suami nak berubat. Semoga ada perkembangan positif. Jgn lupa update kat saya nanti ye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah shaz...berlembut hati jugak dia nak pergi.
      InsyaAllah..sama2 kita doa yer..agar ada perkembangan yg baik lepas ni.

      Delete
  3. salam.. boleh pm saya nama klinik tu? 0133903251.. tq

    ReplyDelete
  4. salam.. boleh pm saya nama klinik tu? 0133903251.. tq

    ReplyDelete
  5. salam.. boleh pm saya nama klinik tu? 0133903251.. tq

    ReplyDelete
  6. salam.. boleh pm saya nama klinik tu? 0133903251.. tq

    ReplyDelete