Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Monday 26 August 2013

SeLamAt HaRi RaYa

As'salam
Lamanya aku tak menulis kat blog ni..semapat lagi nak ucap selamat hari raya kat blog ni bertarikh 19 syawal..hihi...baru perasan bulan Julai langsung takde entri. Blog masih aku buka..tapi takde hati nak menulis.. Bermulanya puasa...balik keje awal...so lagi la malas nak meluangkan masa untuk benda2 ni..letih la konon. Kalau ikut pengiraan esok genap la 2 bulan tak menaip ape2 entri kat blog ni..hihi..nampak beno malas tahap gaban. Sebenarnye..aku takde ape2 nak bercerita..fikiran agak tertekan. Selalu sangat menangis..tapi pada siapa aku nak mengadu?. Selama tak menulis blog ni...aku lebih banyak mencari info pasal masalah en.hubby. Membaca..membaca..dan membaca..dah jenuh search macam benda dengan en. google. Clue macam dah dapat..tapi...aku masih percaya pada Kuasa Allah. Kalau aku baca dari sudut saintifik atau medical condition...memang takde harapan langsung untuk zuriat ni..sebab penyakit hubby ni berkait dengan genetic problem yang aku agak adelah Klinifelter Syndrom.

Huh..memang berat kalau kita nak kaji benda ni satu2..tapi sebab benda ni ade kaitan dengan aku..indirectly aku terpaksa baca sebanyak mungkin.. Kalau nak ikutkan statistik kat Malaysia ni..hanya 1% jer lelaki yang mengalami masalah ini...Aku banyak baca sintom2 lelaki yang berpenyakit macam ni..n most 80% en.hubby mengalaminye. But...aku xde kepastian 100% lagi sebab blood test tak buat lagi untuk confirm kan benda ni. Susah sangat nak share benda ni dengan orang lain..sebab pada aku..orang yang biasa2 takkan paham masalah aku...dengan hubby sendiri pun aku tak dapat share.

Masa mula..aku dapat info pasal masalah ni..aku ade forward link website tu kepada MIL...huh berani betul.! Aku nak mintak kepastian dengan dia..then bila aku jumpa dia..dia kata...symptom2 masa kecik tu xde kat anak dia...owh..ok...Setakat itu jer la yang mapu aku share dengan MIL. So..sampai la ke hari ini...aku tak ajak en.hubby g mane2 treament lagi. Sebab aku sebenarnye dah penat...pergi sana sini..keluar duit...tapi hubby tak bagi support 100% untuk usaha ni..setakat mampu menangis..menangis..menangis.

Setakat hari ini..kami berehat untuk ape2 treatment. Mybe..hujung tahun ni atau awal tahun depan..hubby akan apply untuk testicular byopsi.

No comments:

Post a Comment