Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Saturday 11 May 2013

TrYinG To CoNceiVe (6)

Salam

Ini entry kedua untuk hari ni...aku cuba asingkan appointment pada 7/5/13. Hari Rabu tu..aku terpaksa lari dari tugas..semata2 untuk jumpa dr. shikin. Tak boleh nak cuti...tapi cover la skit untuk kluar ke Ipoh...nak buat macam mana I have no choice. Hari tu aku tak kluar lunch..xmakan pun sebab ingat nak balik awal.

Pukul 2.30 baru bertolak dari pejabat...en hubby dah tunggu awal dah. Sampai hospital pukul 3.20..terus pergi ke Klinik Pakar O@G. Nurse yg in-charge kt hospital pun ade kat situ.. Seorang india yang baik budi bahasanya. Sampai jer kami kat sana..dia dah tunggu.. Dalam ramai2 tu..dia dtg jumpa kami."nak jumpa dr shikin kan?"..tunggu sekejap..tadi dia tunggu u. agaknye dr. dah kluar solat. dalam 10 min kami masuk jumpa dr shikin.

Doktor cuma terangkan ape yang sepatutnye la.What is next step yang kena buat because of the result...
En. hubby di sarankan buat biopsy..yang mana operation kecil perlu dilakukan di testis untuk melihat samada terdapat sperma dalam kantungnya atau tidak Operation tersebut hanya dilakukan di KL dan Alor Star..memandangkan makmal dan tempat operation bersebelahan. Di Ipoh..tidak dilakukan. Doktor masih menyarankan kami mengambil anak angkat. Berkali2 doktor tanya kat aku..tak berminat ke untuk ambil anak angkat?..aku menggeleng. Tapi dari penerangan dr shikin..aku dapat mengagak...peratus sperm itu wujud sgt rendah. Sebab kata dr....fsh level en hubby yg terlalu tinggi ni tak pasti ade hasilkan sperm ke tidak. Yup..itu la yang bermain kat fikiran aku sekarang ni...en suami xde sperm. ade kah ia titik?..atau persoalan yang perlu jawapan.....adekah dengan homeopathy jer dapat membantu.?....terbaca pasal rawatan akupuntur yang membantu dalam mengurangkan fsh level..yang mana ia dapat membantu mengimbangi hormon dalam badan.

No comments:

Post a Comment