Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Tuesday 20 May 2014

EsoK NaK CuTi

Assalamualaikum..

Hari ni sangat xde mood nak buat kerja....sedangkan ada tanggungjwb yang tak terjawab lagi.
Pagi2 lagi big boss dah call suruh buat nilai tambah kat akaun...mmmm. Letih la nak pikir lagi.
Dah la kepala ni macam2 fikir..malam ni ada exam tuk kelas malam...aish!..banyak beno pikior kata org Perak. Of coz la kena banyak fikir kalau nak memberangsangkan otak....kalau tak lama2 jadi tepu..

Ape yang banyak sangat fikir tu?...esok ade interview...mesti la fikir pasal intreview.. Persediaan ala kadar jer...kalau dapat untung la...sabtu takyah kerja macam kat company sekarang ni..expected salary pun tinggi dari sekarang...Hehe..kali ni aku betul2 rahsiakan pasal interview ni kat en hubby....bukan niat nak membelakangkan dia...tapi tak nak bagi harapan yang menggunung...satgi macam2 dia reka KALAU dapat... Motif sebenar..tak nak MIL pun tau...pastu akan sibuk bertanya dapat ke tidak lepas interview...hahah..jahatnye menantu...(belajar dari pengalaman2 lalu)..stress ooo bila xdapat kerja lepas interview..so..sonyap2 pi...xde sape nak tanya.

 Aku cuma bgtau mak jer....itu pun suruh rahsiakan dari abah...abah pun boleh tahan kecohnya. Cuma mengharapkan doa mak. Esok aku ambil cuti tanpa pengetahuaan en hubby. Tapi dah cakap kat hubby rabu nak pegi Ipoh...dia pun tak banyak tanya. Agaknya dia ingat aku pergi ipoh sebab nak pergi bayar bil company macam selalu tu. Tapi kalau dah nama pergi interview...dress up mesti lain sikit kan...harap2 dia tak perasan la esok pagi... Esok aku kena bertolak macam biasa pergi kerja..sbb kena ada kat sana ukul 9 pagi.

Harap2 ada la harapan kat sana...sebab akautan kat situ adalah staff tempat aku praktikal dulu dan aku pernah kerjasama dengan dia masa wat audit...dan...lepas pihak HR call for interview...aku dah msg ngan akauntan tu...but unlucky bukan dia yang jadi panel interview...ok juz try my luck...lagi pun interview yang aku pegi sebelum ni dah comfim tak terpilih..so try yang ini pulak. Pagi tadi pun HR tu call lagi utk confirm datang interview esok....InsyaAllah..Ketentuan Rezki itu milik-Nya.

P/s:dari semalam tunggu bos kecik approve surat cuti..bila la dia nak masuk ofis?

No comments:

Post a Comment