Damar Laut Resort

Damar Laut Resort

Thursday 6 February 2014

BiLa BoSan-boSaN

Assalamualaikum..

Lama tak berceloteh kat sini...xde mood...bosan...segala macam mood datang..nak kata busy???...tak jugak.Nak kata..xde cerita...ade banyak cerita....tapi....tak boleh nak cerita.(ape yang aku merepek nih?)

Ni..entri kedua untuk tahun 2014...harap2 tahun ni yang terbaik untuk aku. Permulaan January yang baik..macam2 cerita..macam2 berita..akhirnya awal bulan dua..aku p join kelas juruestetik. Hilang segala rasa sunyi dan bosan.Tiap2 malam pulak tu...haha..tinggal en hubby sorang2 kat rumah. Hari tu nampak seorang anak dan ibu bergaduh,sangat sedih kalau itu berlaku pada aku.


Ada perkara nak luah....
Tapi tak tau macam mana nak mula..
Ada rasa nak kongsi...
Tapi xda ayat yang betul...

Jadi ibu bukan mudah...
Sebab itu satu amanah...
Jadi ibu bukan senang..
Sebab tak boleh nak garang-garang..

Kecik-kecik dimanja-manja..
Dah besar..kau yang kecewa..
Manjakan anak biar berpada..
Kelak hidup tak tersiksa..

Aku takut..
Sekarang aku mengata..
Kelak masa aku pula..

Aku asyik fikir..silap siapa..
Tapi..baru sekarang baru jumpa...
Kalau sebut I..B...U..
Tapi sebab apa....
Jawabnya silap manja..

Hari ni anak kau jadi derhaka..
Kau kata bukan salah kau...
Aku tetap kata salah kau..

Dari kecik kau didik anak kau..
Kau nak salahkan kawan.....
Kau nak salahkan cikgu skolah..
Kau nak salahkan kerajaan..

Tak payah salahkan siapa2..
Semak hati...Audit diri..
Salah diri sendiri...

Takutnya aku...
Takut syurga tak terima kamu...
Mohon Tuhan ampunkan dosa kamu-kamu..

Wahai ibu...
Jaga amanahmu...
Didik cara Rasul mu..
Bukan ikut citarasa kamu..

Sekian.






No comments:

Post a Comment